onsdag 9. november 2011

Mmmmm...Butternut Suppe:)






Butternut gresskar


Her om dagen lagde
jeg denne deilige
høstsuppen av Butternut gresskar:)
Jeg elsker supper 
som er fyldige og
med smak av høst:)
Fikk den servert hos
en venninne i fjor høst..
så endelig ble den til 
på Akka Bakka:)

Oppskrift:
2 stk. Butternut gresskar
(del i 2 og fjern skallet og nøttene inni,
kutt opp i terninger).
Kok opp i vann og tilsett grønnsaks buljong 
etter hvor mange liter vann 
du bruker.
Til meg ble det 1,5 l og derfor 
3 stk toro buljongterninger.
Når gresskarbitene er myke
kjører du de i foodprosessoren med litt buljongkraft
( tilsett heller mer kraft etterpå, 
det kan sprute fælt om det er for mye kraft )
Hell alt tilbake i kjelen,
tilsett matfløte...ca en boks.
Tilsett mer kraft om suppen er for tykk
eller etter hvordan du liker den:)
Så til slutt smaker du til med CURRY...
etter hvor sterk du vil ha suppen:))))
( Smørbukken i meg tilsatte også
en klump Tine Meieri smør på slutten:) )
Server med brød.
Passer perfekt til venninnekvelder.
Kan også fryses ned;)

I Trondheim får du kjøpt Butternut 
gresskar på Coop Obs;)

Ps. Det enkle er ofte det beste:)

Bilde av meg og fra Google.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar